W chwili gdy prowadzimy sprzedaż na kasie fiskalnej, anulowanie paragonu lub też pojedynczej pozycji jest możliwe jedynie przed wydrukowaniem paragonu, czyli przed zapisaniem danych w pamięci fiskalnej.
W sytuacji gdy paragon został już zatwierdzony (wydrukowany) lub też chcemy przyjąć zwrot towaru od klienta należy taką operację odnotować protokołem anulowania operacji na kasie fiskalnej. Poniżej przedstawiamy przykładowy druk, który należy wypełnić w takiej sytuacji:
Aby móc dokonać anulowania paragonu sprzedawca musi posiadać oryginał paragonu, który otrzymuje klient w momencie sprzedaży. Posiadanie przez sprzedawcę oryginału paragonu fiskalnego jest dowodem na to, iż sprzedaż została anulowana za zgodą kupującego.
Co w sytuacji gdy na paragonie jest wymienionych kilka towarów, a klient zwraca tylko jeden z nich? Wówczas odebranie nabywcy paragonu fiskalnego dla potwierdzenia dokonywanej korekty obrotu pozbawiałoby nabywcę dowodu, iż dokonał on zakupu także tych pozostałych towarów. W takim przypadku robimy kserokopię paragonu i na jej podstawie dokonujemy korekty .